Moonika

Haridustehnoloogia õpiblogi

Valitud vahendid

&emdash; 21. sept. 2015

Pean ütlema, et seekordse kodutööga jäin ma hätta. Mul ei õnnestunud leida sellist “kirjandust”, kus oleks õpetatud hea juhendi koostamist. Lugesin küll läbi meie kursuse Google Drive kaustast läbi mõned materjalid (“Juhend kvaliteetse e-kursuse loomiseks” ja “Juhend kvaliteetse õpiobjekti loomiseks”), kuid eriti targemaks ma selles vallas just ei saanud. Lõpuks jõudsin arusaamiseni, et ilmselt peaks juhend  olemagi omaette väike õpiobjekt, sest see on ju kellegile õppevahendiks, mis õpetab midagi tegema või midagi kasutama.

Enda jaoks olen juhendid jaganud neljaks:

  1. tekstjuhendid,
  2. piltjuhendid,
  3. tekst- ja piltjuhend,
  4. videojuhendid.

Minule endale sümpatiseerivad kõige rohkem videojuhendid ja nende kaudu õpin ma päris sageli. Kõige vähem meeldivad mulle tekstjuhendid, sest neid on minu meelest igav lugeda (olgem ausad, nendest on tihti ka raske arusaada).  Samas on ju teada, et nii palju kui on inimesi, on ka erinevaid maitseid. Seega arvan, et hea juhend peaks sisaldama komponente kõigist nendest ja ideaalis võiks olla ju nii, et ühe asja kasutamiseks ongi olemas kolm-neli erinevat juhendi varianti.  Sedasi oleks arvestud inimeste erivajaduste ja õpistiilidega.

Ise olen proovinud ilmselt teha neist kõiki (mitte küll haridustehnoloogia vallas) ja pean ütlema, kõige rohkem on mulle meeldinud teha videojuhendit. Hakkama sain ka piltjuhendi tegemisega, kuid selle tegemine oli päris tüütu “nokkimine”. Samas teinud olen ilmselt kõige rohkem just nimelt õpilastele tekst- piltjuhendeid (näide), sest sisaldavad ju paberil olevad õppematerjalid enamasti just neid. Iseenesest võib tekst- ja piltjuhend olla ju ka video kujul.

Milline peaks siis üks juhend olema? Täpselt ei tea, aga ehk loengus saame teada 🙂 Hetkel leian, et kindlasti peab juhend olema:

  • sihtrühma vajadusi ja eripärasid arvestav,
  • korrektses ja mõistetavas keeles (võimalikult vähe võõrsõnu),
  • vigadeta,
  • terviklik,
  • ajakohane,
  • konkreetne,
  • ajalises mõttes pigem lühem kui liiga pikk,
  • näiteid sisaldav.

3 keskkonda, mille juhendeid ma ise sooviksin, on järgmised:

  1. https://storybird.com/
  2. https://www.powtoon.com/
  3. http://edu.symbaloo.com

 


Lisa kommentaar

heilyhaasma

Õppida? Õppida?! Õppida!

Merlini blogi

Õpingud haridustehnoloogia valdkonnas

krista blogi

KristaHaridusTehnoloogiaÕpingud

Tiiu õpib

Tiiu veebileht.

Sirje ajaveeb

Haridustehnoloogia

sirje2

HARIDUSTEHNOLOOGIA BLOGI

Aili blogi

Haapsalu Kolledz

Liiaga

Haridustehnoloogia õpingud

rebekalovesteaching

A topnotch WordPress.com site

Airi õpib

Haridustehnoloogia õpiblogi